8 Haziran 2016 Çarşamba

Trafik sadece bugün mü var?

Herkes otobüs kullanma rahatlığından, rahatsızlığından, bilet alma kolaylığından, zorluğundan bahsediyor. Ben olaya farklı bir açıdan yaklaşmak istiyorum. İnsanların duyarsızlığından mesela.

Geçen gün bir otobüs yolculuğu yaptım. İstanbul’da yaşıyorum, Ankara’ya ailemi ziyarete gitmek için 19.15’e bilet aldım ve otogara gittim. Saat 19.15’de hala otobüs gelmemişti ki bilgi almak için içeri girip otobüsün ne zaman geleceğini sordum. Aldığım cevap ise şuydu: “Daha 17.00 otobüslerini bekliyoruz.” Görevli kusura bakmayın gecikme oldu ve benzeri cümleler kurması gerekirken alaycı bir tavırla daha 17.00 araçlarını bekliyoruz diyor daha çok beklersin sen dercesine gülüyor.
Aradan zaman geçiyor insanlar kalabalıklaşıyor her gelen otobüsü soruyor ama görevliler takip edemediklerini otobüsü göremediklerini henüz 17 araçlarını takipte olduklarını söylüyor.

19.15 otobüsümüze 20.45’de ancak binebildik ve hareket ettik, yol bitmek bilmedi uzadı da uzadı. Muavine neden bun kadar geç kaldık normalde 5 saatte gidiyorum ben diyen hanıma muavinin cevabı ise veznedeki arkadaşınınkinden aşağı sayılmazdı. “Ne yapalım trafik var hanımefendi kanat takıp uçamayız ya.” Bunlara ne gerek var? Kadıncağız zaten saatlerce beklemiş, bide yol uzamış bunalmış. Sakince soru soruyor neden kibar bir cevap değil de agresif bir tutum takınılıyor?

İstanbul trafiği ile meşhur bir kent ve buranın insanı da buna alışmış durumda. Trafik var dediğiniz takdirde anlaşılmayacak bir durum yok ama anlaşılamayan nokta şu. Bilet alırken telefon numarası, mail ve hatta tc numaramıza varana kadar bilgilerimiz alan firmalar bize bir mesaj atıp trafik var gecikmeden dolay otobüsümüz 1 saat yada 2 saat gecikmeli gelecektir diyemezler mi? İnsanlar da ona göre evlerinden çıkar kendilerini hazırlar. Yada bu trafik dün olmadı, hep var. Avrupa yakasından Anadolu yakasına o saatte araçların 1 saatte geçemeyeceğini bilmiyor musunuz ki Avrupa yakasından otobüsün hareket saatinden 1 saat sonrasına Anadolu yakasından bilet satışı yapıyorsunuz?

İşte ben bu insanların vurdumduymazlıkları ve insanların ne durumda olduklarını önemsemeyişlerine vurgu yapmak istedim. Çünkü aynı firma yüzünden bu problemi daha önce de yaşadım şikayet ettim bir işe yaramadı. Bu tutumları devam eder ve bir olay daha yaşarsam bir sonraki yazımda sizlerle onu da paylaşacağım.

Lütfen insan merkezli iş yapıyorsak insanca muamele edelim.

Saygılar…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder